Zero.One Art Festival – The Right to be Forgotten Panel

Date: 

Wed, 27/11/2019 - 18:30 to 20:00

Location: 

Tower of David Musuem

Zero One

Zero.One הוא פסטיבל אמנות דיגיטלית המבקש לבחון את החיבור בין יצירתיות אנושית לטכנולוגיה דרך הופעות אודיו ויזואליות חיות, מיצבי אמנות דיגיטלית, הקרנות, פאנלים והרצאות, ומציע למבקריו חוויה אינטנסיבית אשר תתקיים בפעם הראשונה בישראל במרחבי מוזיאון מגדל דוד.

Zero.One הוא פסטיבל של חיבורים: בין אור לצליל, בין עתיק לעתידני, בין ממשי לווירטואלי. Zero.One הוא הבסיס הבינארי של כל פעולה דיגיטלית, הנסתר מן העין שמרכיב את עולמנו כיום. אך זירו ואן עבורנו הוא גם הנוכח והנעדר, ה-on וה-off, הנשי והגברי, הטבעי והמלאכותי, האנושי והמכני. מה מתרחש כששני הפכים מוחלטים מתאחדים?

אנחנו מזמינים אתכם לשוטט בין הופעות אודיו ויזואליות, מייצגים חיים, עבודות אמנות והקרנות ברזולוציות ענק לצד פאנלים והרצאות בנושאים בוערים בתרבות הדיגיטלית וביטוייה בירושלים: זיכרון ושִׁכחה, דת וטכנולוגיה, והיכולת להכיל עולם מתועד עד אין קץ וגם למחול על עוולותיו. אנו מבקשים להעמיק את ההתבוננות בחוויה האנושית בעידן הדיגיטלי, דרך הסתכלות על הכוחות הנסתרים שמפעילים אותה, אותו עולם המתקיים בחיבור שבין האפס לאחד.

אספנו את האמנים הבינלאומיים והמקומיים הכי בועטים, שעושים שימוש בטכנולוגיות פורצות דרך: כלי מוזיקה מבוססי קוד, אינטליגנציה מלאכותית, סריקות תלת ממד (פוטוגרמטריה), עיבוד דיגיטלי, אלגוריתמים לומדים ועוד. הם מגיעים לשני לילות של הופעות בין אבני האתר הארכיאולוגי היפהפה של מגדל דוד, שריד של תרבויות עתיקות.


במסגרת הפסטיבל ייערך פאנל בנושא הזכות להיזכר, הזכות להישכח בשיתוף מרכז פדרמן לחקר הסייבר.

בעולם דיגיטלי הסיפורים אודותינו חיים לנצח. בעידן שבו האינטרנט זוכר כל עלבון, כל טוקבק מלא טינה, כל פוסט מטופש, האם יש לנו סיכוי ללמוד לסלוח? דרך עיון במקרים מן הארץ והעולם בהן עולה "הזכות להישכח" נבקש לחשוב על הזמן והזיכרון, על טעויות והאפשרות לקבל מחילה עליהן, ועל החברה בה אנו חיים.

דברי פתיחה: תמר ברנבלום.

מנחה: עידו קינן (מצגת) (הקלטה).

משתתפים: דנה יפה (מצגת) (הקלטה), יובל גולדפוס (הקלטה) ודניאל לנדאו (הקלטה)

לצפייה בתמונות מהפאנל שהתקיים (צילום: דור קדמי)

לאיוונט בפייסבוק.

למידע נוסף באתר מוזיאון מגדל דוד.